Optimizarea stocurilor: cum iti poate EDI ajuta afacerea?

Este usor de subestimat cat de mult conteaza pentru binele general al unei afaceri sa ai niveluri optime ale inventarului. Nimanui nu ii place sa aiba banii legati de un inventar uitati pe undeva printr-un deposit. Este suficient de incomod sa astepti ca banii investiti sa aduca profit, pe langa incapacitatea de a completa comenzi ca urmare a acestei lipse de bani.

 

https://image.freepik.com/free-vector/warehouse-transportation-and-delivery-icons-flat-set-isolated-vector-illustration_1284-3011.jpg

Cu toate ca par inevitabile, aceste probleme pot fi adresate inainte sa ia amploare si sa te lase complet frustrat. Pentru abordarea acestei probleme intr-un mod strategic, va trebui sa identifici exact cat inventar trebuie restocat si momentul cand trebuie sa o faci. Mai departe vom analiza in detaliu aceste aspecte:

Gandeste-te la ce trebuie restocat si cum

In loc sa investesti constant in afacerea ta si sa iti directionezi fondurile disponibile spre cercetare si dezvoltare, este posibil ca banii tai sa fi fost cheltuiti un pic prea rapid pe stocuri, care sunt, de fapt, blocate intr-un depozit si care te blocheaza si pe tine in mod inutil.

Un mod de a prezice modul in care se va comporta curba de vanzari pe viitor este sa analizezi performanta si vanzarile inregistrate in trecut, in perioade similare celei prezente. Astfel vei putea sa faci previziuni de vanzari si sa le redai corect in orice moment.

Ce trebuie sa iei in considerare cel mai mult va fi ciclul de viata al unui produs – inca de cand a fost lansat, pana la maturitatea sa si, in cele din urma, pana la declinul sau. Gestionarea acestui ciclu de viata iti va permite sa beneficiezi la maxim de pe urma produsului tau, indiferent de etapa de viata in care se afla acesta.

Gandeste-te la ce trebuie restocat si cand

Un numar surprinzator de mare de companii ar prefera sa se uite pasiv la scaderea stocurilor lor si apoi sa restocheze, avand in vedere ca pare sa fie pasul cel mai evident. In mod ideal va trebui sa stii cand vine acest moment pentru a-l putea preveni. Acest lucru ar preveni si celelalte probleme: nu vei mai fi niciodata indisponibil cand va trebui sa finalizezi comenzile clientilor si vei putea, de asemenea, sa iti investesti banii pentru a dezvolta alte operatiuni importante ale afacerii.

Exista unele bune practici pe care le poti lua in considerare pentru a te asigura ca faci totul cum trebuie. Printre ele este necesitatea de a identifica si a te pregati pentru perioade mai lente ale anului, de a identifica trenduri noi cand vine vorba de frecventa comenzilor si timpul de completare a unei comenzi.

Atunci cand vine vorba de nivelul stocurilor, nici abundenta, nici penuria nu sunt indicate. Obiectivul major de pe lista oricui trebuie sa fie acela de a tinde spre atingerea nivelului perfect de stocuri.

Lucreaza cu mai multe depozite

Modelul de lucru cu un singur depozit este suficient pentru companiile aflate la inceput – o decizie mai buna din punct de vedere finaciar. Cu toate acestea, pe masura ce afacerea ta se extinde, va trebui sa iei in considerare colaborarea cu mai mult de un singur depozit.

Printre alte beneficii, vei observa ca accesul va fi mai usor, iar costurile de livrare vor fi mai mici, avand in vedere ca vei actiona pe o suprafata mai intinsa – vei putea astfel finaliza si toate comenzile clientilor. Acest lucru duce la o crestere a satisfactiei clientilor si, pe termen lung, la profituri mai mari.

Atunci cand refaci stocurile, va trebui sa te gandesti si la furnizorii care te aprovizioneaza cu produsele respective. Va fi nevoie de un research detaliat atunci cand iti alegi furnizorii si cand optezi pentru o relatie de termen-lung cu ei pentru ca si ei sunt supusi declinului, deciziilor proaste si altor evenimente care pot impacta calitatea si consistenta stocurilor lor in timp.

Este indicat sa fii mereu in garda, gata sa observi semnalele de alarma care pot aparea in timpul colaborarii cu furnizorii tai.

Cum te poate ajuta EDI sa iti gestionezi mai bine stocurile

Prin automatizarea procesului de restocare, vei putea sa monitorizezi nivelul de stocuri si sa fii la curent cu performanta furnizorilor tai, precum si sa monitorizezi corect timpul necesar completarii unei comenzi. In plus, vei putea sa vizualizezi si sa sincronizezi datele din toate depozitele.

Vei observa imbunatatiri in mai multe aspect: costurile pentru forta de lucru vor scadea, in timp ce datele vor fi schimbate la timp si mai corect ca niciodata. Pentru mai multe informatii, apeleaza-ne.

 

 



By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close