Integrare EDI cu Amazon

amazon-1

EDIconnect are nevoie de informatiile de logare de pe Amazon Vendor Central (AVC) pentru a accesa portalul de test. Pentru modul productiv, EDIconnect foloseste o conexiune AS2 pentru a prelua comenzile, pe care ulterior le va trimite catre sistemul dumneavoastra ERP. Transmisia documentelor se petrece “in culise”, fara a afecta modul de lucru, iar finalizarea integrarii necesita testare si comunicare prin portalul AVC.

TESTAREA PE AMAZON VENDOR CENTRAL

Amazon cere ca toti furnizorii noi sa efectueze testarea documentelor EDI in portalul Vendor Central. EDIconnect se va ocupa de testare in locul dumneavoastra, pentru aceasta fiind necesare utilizatorul si parola asociate cu contul Amazon Vendor Central. Mai jos regasiti tipurile generale de documente folosite de catre Amazon.

PRINCIPALELE DOCUMENTE EDI NECESARE

Continutul datelor mesajului Comanda de Aprovizionare (850) este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Fisierul X12 850 este echivalentul in EDI pentru Comanda de Achizitie. Fiecare astfel de fisier poate fi folosit pentru a crea noi Comenzi de Achizitie, ce vor fi trimise ulterior catre partenerul comercial.

Pe platforma EDIconnect, exista posibilitatea emiterii unei Comenzi de Achizitie X12 850. Utilizand aceasta optiune, veti salva timp si bani, si veti beneficia de prevenirea erorilor la tiparire. Acesta este cel mai mare plus pe crearea noului document X12 850. Utilizarea Comenzii de achizitie X12 850 va poate ajuta la eficientizarea si automatizarea proceselor comerciale. De asemenea, Comanda de Achizitie poate fi transformata intr-o Factura.

Informatiile din setul de tranzactii pentru Confirmarea Comenzilor de Achizitie (855) este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Mesajul EDI face referire la confirmarea de catre vanzator a unei Comenzi de Achizitie a unui cumparator. Acest mesaj poate fi, de asemenea, utilizat ca notificare a unei comenzi generate de furnizor. Aceasta practica recomanda unui cumparator ca un vanzator detine sau urmeaza sa expedieze marfurile in prealabil in parteneriatul lor.

Continutul datelor mesajului Advance Ship Note (856) – Notificarea Expedierii in avans este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Acest tip de mesaj poate fi folosit pentru enumerarea continutului unui transfer de marfuri, precum si pentru adaugarea de informatii suplimentare referitoare la transport, cum ar fi: informatii despre comanda, descrierea produsului, caracteristicile fizice, tipul ambalajului, marcarea, informatiile despre transportator si configuratia echipamentelor de transport. Notificarea in avans a Expedierii permite expeditorului sa descrie continutul si configuratia transportului in amanunte si ofera flexibilitate in ceea ce priveste transmiterea informatiilor. Expeditorul acestei tranzactii este responsabil pentru detalierea continutului transportului. Receptorul acestui tip de mesaj poate fi orice organizatie care are informatii despre continutul transportului sau are un interes in ceea ce il priveste pe acesta.

Continutul datelor mesajului Factura – Invoice (810) este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Acest tip de mesaj este folosit pentru automatizarea procesului de facturarea a bunurilor si serviciilor furnizate. Documentul are ca echivalent EDI X12 810. Acesta poate fi folosit pentru a emite o noua Factura care urmeaza sa fie trimisa catre partenerul comercial. Procesul emiterii unei facturi EDI este foarte simplu, iar clientul dumneavoastra va primi factura rapid. Cel mai mare plus pentru crearea unei Facturi in EDI il reprezinta prevenirea erorilor de tiparire. Utilizarea Facturii EDI X12 810 este o modalitate excelenta de a va ajuta sa va automatizati fluxurile.

Etichetele GS1 – 128 sunt generate din comanda initiala de achizitie si reflecta ceea ce a fost comandat, preluat, ambalat si expediat.

DOCUMENTE EDI OPTIONALE

Tipul de mesaj Cerere de Modificare Comanda este initiat de cumparator, in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Acest set de tranzactii poate fi utilizat de catre: (1) un cumparator pentru a solicita o modificare a unei comenzi de achizitie depuse anterior sau (2) de catre un cumparator pentru a confirma acceptarea unei modificari a comenzii de achizitie initiata de vanzator sau de comun acord intre cele doua parti.

Tipul de mesaj Modificare Confirmare Comanda este initial de vanzator, in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Setul de tranzactii poate fi utilizat pentru a transmite acceptarea sau respingerea modificarilor unei comenzi de achizitie depuse anterior de catre vanzator sau pentru a notifica cumparatorul cu privire la modificarile initiate de vanzator.

Continutul mesajului EDI Inventory Advice (Interogare Stoc) este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Acest tip de mesaj poate fi utilizat in urmatoarele moduri: (1) un vanzator de bunuri si servicii sa furnizeze informatii despre stoc unui potential cumparator, fara obligatia ca acesta sa achizitioneze bunuri sau servicii; (2) pentru un reprezentant al unui vanzator de bunuri si servicii care sa furnizeze acelui vanzator informatii privind stocul; (3) o locatie poate trimite informatii despre stoc catre o alta locatie; si (4) o cerere privind disponibilitatea stocului, fara obligatia vanzatorului de bunuri si servicii de a rezerva acel stoc.

Continutul tipului de mesaj Product Activity Data (852) – „Informatii privind activitatea produsului” este folosit in contextul mediului de lucru EDI (Electronic Data Interchange). Aceste tip de mesaj poate fi utilizat de un catre un distribuitor, un depozit sau de un retailer pentru a consilia un partener comercial in ceea priveste inventarul, vanzarile si alte informatii despre activitatea produsului. Informatiile privind activitatea produsului permit partenerului comercial sa planifice si sa livreze sau sa propuna cantitati de completare a stocurilor pentru centrele de distributie, depozite sau puncte de vanzare. Receptorul mesajului EDI va mentine un anumit tip de inregistrari de stoc / miscare a produselor pentru partenerii sai comerciali pentru a putea permite calculele de reaprovizionare pe baza datelor furnizate de distribuitor, depozit sau retailer.

Cererea de rutare este folosita pentru a solicita instructiunile de rutare si pentru a furniza informatii generale despre marfurile care sunt gata de expeditie.

Routing instruction (754) este utilizat pentru a comunica instructiunile de rutare unui furnizor pentru un anumit transfer. Acesta poate fi folosit si pentru a raspunde la cererea de rutare (753).

DE CE ARE NEVOIE EDICONNECT?

EDIconnect are nevoie de toate informatiile referitoare la articolele pe care doriti sa le utilizati in scenariile de test. Datorita faptului ca testarea si productivul sunt limitate pe portalul Vendor Central, EDIconnect nu are contact direct cu Amazon prin email sau telefon.

CUM FUNCTIONEAZA?

Din momentul in care EDIconnect va detine utilizatorul, parola si informatiile referitoare la articole, vom putea configura maparile necesare astfel incat Comanda de Achizitie de la Amazon sa fie transferata direct in sistemul dumneavoastra ERP. EDIconnect foloseste de asemenea si o parte din documentele optionale, cum ar fi Product Activity Data si Inventory Advice. Inventory Advice va actualiza stocurile disponibile pe Amazon direct din sistemul dumneavoastra ERP.

ALTE INFORMATII:

Din momentul in care factura de test este aprobata, va trebui sa emiteti constant facturi EDI via EDIconnect, dar si sa trimiteti documentele catre Amazon utilizand modul actual de lucru, pana cand acestia vor decide sa intrerupa fluxul initial.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close