S-au schimbat foarte multe in industria de retail in ultimii ani – lucruri care erau de neconceput atunci sunt acum la ordinea zilei: plasarea unei comenzi de pe calculator, din confortul propriei case sau din mers, de pe telefonul mobil.
Totul s-a schimbat atunci cand a aparut EDI pe piata si a revolutionat toate aspectele: de la modul in care se comporta lantul de aprovizionare din retail, pana la eficienta adusa la nivelul proceselor interne si externe. Desigur, la inceput aveai nevoie de personal dedicat care sa te ajute cu implementarea sistemului EDI si care sa puna bazele unor noi relatii cu partenerii de afaceri, precum si sa le mentina de-a lungul timpului.
Sursa: https://new.ediconnect.ro/wp-content/uploads/2021/10/46fd15_22b6f244404b9c0a0bf69f1042c93e47-scaled.jpg
Toate acestea s-au schimbat in bine datorita tehnologiei cloud – in prezent nu mai este nevoie ca departamentul IT sa intervina atat de mult sau ca tu sa achizitionezi software sau hardware excesiv de scump. In plus, odata ce sistemul este pus in functiune, poti fi sigur ca este foarte sustenabil si de unul singur – nu trebuie sa il tii mereu sub observatie.
Ce face EDI pentru industria de retail?
Modul in care EDI eficientizeaza procesele este destul de simplu si fara ocolisuri. Dar vom face un mic studiu de caz de dragul exemplificarii. Sa luam drept exemplu o companie de retail care vinde imbracaminte si care are nevoie sa se aprovizioneze pentru colectia toamna-iarna – trebuie sa comande mai multa tesatura de tip ’chenille’, intrucat este un material pentru care cererea este crescuta in sezoanele reci. Daca inainte compania ar fi trimis o comanda, care ar fi ajuns in inbox-ul persoanei de contact si ar fi stat acolo zile intregi, aceasta companie ii poate acum trimite pur si simplu furnizorului o comanda de achizitie, iar sistemul acestuia din urma ar detecta-o si procesa-o automat si imediat. Cu cat mai repede intra comanda in sistem, cu atat mai rapid poate livra furnizorul produsele comandate si cu atat mai rapid acestea ajung la compania de retail care vinde imbracaminte – inseamnand ca aceasta poate lansa produsul pe piata foarte rapid si va avea de-a face cu mai putine stocuri stagnante.
EDI – un mod de a spori eficienta, garantand in acelasi timp conformitatea
Cand detii o afacere, cel mai probabil depinzi de anumite regulamente si norme cu care trebuie sa fii in conformitate. Numarul de astfel de norme variaza depinzand de industria in care operezi – cu toate acestea, sa fii in conformitate cu acestea este extrem de important pentru dezvoltarea armonioasa a afacerii tale. Echilibrarea acestor doi factori este o sarcina ideala pentru EDI.
Cu ajutorul EDI, iti poti eficientiza procesele de afaceri prin eliminarea hartiei si a costurilor asociate cu aceasta, poti economisi timp, avand astfel oportunitatea de a-l petrece ocupandu-te de sarcini mai importante si mai ales, vei obtine o mai mare profitabilitate la nivel global, pe termen lung. Investirea intr-un software EDI poate parea un efort prea mare la inceput, dar va aduce cu sine o multitudine de beneficii pe pacurs – mentinandu-te la curent cu inovatiile tehnologice si cu un pas in fata competitorilor tai de pe piata.
Lantul de aprovizionare poate suferi transformari pozitive datorita software-ului EDI bazat pe tehnologia cloud. Daca operezi in industria de retail si cauti o metoda de a-ti face operatiunile mai eficiente si agile, nu ezita sa ne contactezi pentru a putea gasi impreuna o solutie potrivita nevoilor tale.