EDI Retail si Retele Distributie

EDI Retail sau solutii de schimb electronic de date pentru retelele de distributie si lanturile de magazine

Schimbul electronic de date – EDI – a fost adoptat de catre sectorul de retail cu mai bine de 30 de ani in urma si inca are un urias potential de valoare.

In ciuda faptului ca sectorul retail a beneficiat de EDI timp de zeci de ani de zile, multe companii inca utilizeaza hartia in procesele lor, pentru comenzi, facturi si notele de expeditie. Acest fapt indica faptul că EDI inca are un potential fantastic in aceasta industrie. In anii 1980, Walmart si Proctor & Gamble au fost primii care au introdus conceptul VMI – Inventar Administrat de catre Furnizor, un concept revoluyionar care inca de la implementare a fost un element-cheie in cadrul acestei industrii, reducand din costuri si imbunatatind relatia cu clientii.

Industria alimentara a integrat acest concept, confruntandu-se cu succes cu fluxul de produse din lantul de aprovizionare. In VMI, furnizorul este de fapt cel care detine controlul asupra inventarului, si nu organizatia consumatoare. In acest fel, se reduce cantitatea de deseuri, iar ciclul de reaprovizionare scade de la reaprovizionarea lunara la cea saptamanala sau chiar si cea zilnica, imbunatatind relatia cu clientii.

Eficientizarea proceselor de livrare de la furnizor direct la retailer (DSD) si inclintia catre sincronizarea datelor la nivel global (GDS) sunt alte roluri – cheie pe care EDI le joaca in industria de retail. Douazeci de companii au fost chestionate de catre Forrester, aratand ca 41% dintre companii folosesc EDI.

Alege EDIconnect - integrare automata e-factura, e-transport, SAF-T precum si scanare facturi externe si preluare prin EDI in ERP.