Ce se intampla atunci cand EDI si dispozitivele mobile se intersecteaza

Nu are sens sa negam faptul ca tabletele si telefoanele smartphone castiga tot mai mult teren, devenind de nelipsit pentru oamenii de pretutindeni si in acelasi timp un instrument de afaceri important pentru companii. Avand in vedere ca EDI este o piatra de temelie in e-commerce de tip B2B, era doar o chestiune de timp pana ce acesti doi mari jucatori sa se intersecteze si sa isi imbine capacitatile. Companiile au inceput sa isi dea seama ca este o combinatie castigatoare si au inceput, una cate una, sa isi integreze device-urile mobile cu procesele de schimb de documente EDI.

Sursa: http://www.business2community.com/strategy/relationship-building-key-new-customer-acquisition-0810434#pQcHpmTIBTUAc6jq.97

Cu toate ca procesul incomod de a tasta informatii importante pe tastatura mica a telefonului mobil nu este foarte ispititor, exista cu siguranta unele avantaje pe care nu ar trebui sa le ratezi. Le vom discuta pe larg mai jos:

 1. Notificari in momentele-cheie

A avea acces in timp real la informatii sensibile este din start un bonus fantastic pentru companii, indiferent de domeniul lor de activitate sau de dimensiune. Acum imagineaza-ti ca pe langa acest avantaj, angajatii tai vor putea fi tinuti la curent cu tot ce se intampla prin intermediul telefoanelor smartphone si a tabletelor. Acest avantaj le-ar da oportunitatea de a reactiona imediat la eventualele puncte nevralgice si de a corecta sau elimina orice problema care ar putea aparea. In aceeasi ordine de idei, capacitatea aceasta de a lua decizii mai rapid se traduce in obtinerea unor venituri mai mari pentru compania ta, precum si intr-o crestere a satisfactiei clientilor. Mai jos sunt cateva exemple care sa te ajute sa vizualizezi mai bine avantajele:

  • De indata ce este primita o factura, o notificare va fi trimisa prin email sau SMS care sa informeze faptul ca documentul a fost primit si ca asteapta aprobarea. Bineinteles ca acest lucru se poate intampla in decurs de cateva minute, imediat ce factura a fost primita. Un alt bonus ar fi posibilitatea de a beneficia de posibilele discounturi de plata timpurie.
  • Un SMS sau un email va putea notifica clientul ca Avizul de Expeditie aferent comenzii lor inca nu a fost trimis. In acest mod, furnizorul poate grabi procesul, daca este nevoie, pentru a se mentine in relatii bune cu clientii.
 2. Capacitatea de a afla statusul unei tranzactii

Este esential ca ori de cate ori oamenii-cheie ai unei afaceri nu se afla la birou, sa poata afla  in timp util daca a avut loc o tranzactie. Cateva scenarii posibile:

  • De fiecare data cand un furnizor suna sa intrebe de o plata neefectuata, achizitorul poate intra pe telefon sau tableta pentru a afla daca si cand a fost trimis un aviz de retur.
  • De fiecare data cand un agent de vanzari se afla in tranzit, dar trebuie sa stie statusul unei livrari pentru o comanda, el sau ea poate pur si simplu sa isi foloseasca telefonul sau tablet pentru a afla, in loc sa sune inapoi la birou.
 3. Acces comod la metrici important

Comenzile, facturile si avizele de expeditie sunt componente-cheie atunci cand achizitorul sau furnizorul vrea sa evalueze performanta de livrare sau istoricul platilor, in vederea semnarii unui nou contract. Acestia pot accesa simplu informatiile prin intermediul telefoanelor smartphone si tabletelor din dotare.

 4. Aplicatii de mobil specifice EDI

EDI deja faciliteaza de ceva timp schimbul electronic al documentelor importante de afaceri. Era si firesc ca dezvoltatorii IT sa creeze noi aplicatii de mobil care sa creasca eficienta. Acestea au cea mai mare aplicabilitate momentan in industria de retail:

  • In aceeasi ordine de idei, tabletele pot fi folosite foarte eficient in depozite si centre de distributie. Ele dau personalului posibilitatea de a identifica corect eventualele pachete avariate primite, precum si de a stabili valoarea care va fi discountata in facturile aferente. Dupa aceea, angajatul responsabil va submita discountul spre a fi procesat mai departe de catre departamentul de plata a datoriilor, unde se va decide daca discountul va fi aprobat sau nu. Acest proces reduce considerabil numarul de sarcini manuale implicate si simplifica, de asemenea, potentialele dispute.

Comertul electronic B2B beneficiaza deja mult de pe urma tehnologiilor mobile emergente. Bineinteles, vor adauga si ele la complexitatea comertului B2B, dar este suficient sa te gandesti la multitudinea de oportunitati inca neexplorate! Daca vrei sa faci pasul urmator pentru afacerea ta, contacteaza-ne.

 



By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close