Beneficiile implementarii EDI: imbunatatirea relatiilor cu partenerii comerciali

Intr-un alt articol pe care l-am postat, ’Beneficiile implementarii EDI’, am vorbit despre beneficiile resimtite de catre companii dupa implementarea EDI, asa cum a reiesit din studiile specifice industriei. Unul din beneficii era faptul ca implementarea EDI imbunatateste vizibilitatea la nivelul lantului de aprovizionare.

Acest articol va adresa un alt beneficiu care a iesit in topul celor mai importante avantaje ale implementarii EDI: imbunatatirea relatiilor cu partenerii de afaceri. Acest aspect a fost ales de majoritatea respondentilor studiilor, subliniind importanta covarsitoare a unor relatii mai bune si mai puternice cu partenerii de afaceri.

Sursa: http://www.business2community.com/strategy/relationship-building-key-new-customer-acquisition-0810434#pQcHpmTIBTUAc6jq.97

Mai jos sunt cateva moduri in care implementarea EDI s-a dovedit a fi o influenta pozitiva asupra relatiilor cu partenerii de afaceri:

      1. O imbunatatire la nivelul relatiei cu clientii

Acum mai mult ca niciodata este foarte posibil ca un client sa refuze sa continue parteneriatul cu tine, daca nu poti schimba documente electronic.

Este important sa poti indeplini cerintele lor de afaceri, indiferent de care sunt ele, si sa poti sa raspunzi cu un ’da’ ferm ori de cate ori te intreaba daca poti primi o comanda de achizitie via EDI sau daca poti atasa etichete cu cod de bare pachetelor trimise, spre a fi scanate mai departe pentru a creste productivitatea.

Aceasta abilitate te va diferentia de competitorii tai, dandu-ti reputatia de companie cu care se poate lucra usor, fara complicatii. Astfel, clientii vor fi mai dispusi sa revina cu mai multe comenzi, lucru care, desigur, se va traduce in incasari mai mari pentru tine. In plus, avand in vedere ca EDI inca mai are mult de parcurs pana sa devina o obisnuinta pe piata, un asemenea avantaj te-ar plasa cu mult in fata altor companii similare alei tale.

       2. O imbunatatire a relatiei cu furnizorii

  • Poate unul din cele mai mari beneficii rezultate in urma schimbului electronic de documente este vizibilitatea crescuta la nivelul procesului de comanda. Metricii tai obisnuiti vor arata cu atat mai mult acum, printre care informatii privind punctualitatea avizelor de expeditie, finalizarea unor comenzi si frecventa comenzilor intarziate. Cu ajutorul acestor informatii, vei putea identifica eventualele puncte nevralgice si actiona imediat spre a le corecta sau elimina. In acest mod, vei putea incepe colaborarea cu partenerii tai spre a gasi metode pentru imbunatatirea performantei.
  • Un alt aspect care va multumi furnizorii, ca urmare a implementarii EDI, este faptul ca nu vor mai trebui sa investeasca timp si resurse pentru a afla daca ai platit sau nu factura pe care au emis-o. Aceasta interogare privind statusul unei plati obisnuia sa fie facuta prin intermediul unor telefoane si emailuri insistente, dar acum poate fi solutionata prin simpla accesare directa a informatiilor necesare. Avand aceste documente la dispozitie atunci cand ai nevoie de ele, vei pute preveni eventuala confuzie, neliniste si nevoie de clarificare.
  • Nu in ultimul rand, vom include posibilitatea companiilor de a adopta procesul Evaluated Receipt Settlement (ERS), in special in cazul furnizorilor cu volum crescut de tranzactii. Comanda de achizitie defineste cat trebuie sa plateasca clientul, fara a mai fi nevoie de o factura. Partenerii comerciali pot comunica unii cu altii mai eficient si cu o mai mare punctualitate, beneficiind in acelasi timp si de alte avantaje economice. Singura conditie pentru ca acest lucru sa se poata intampla este ca Avizul de Expeditie si Comanda de Achizitie sa fie trimise si primite prin intermediul EDI.

Dupa cum am vazut mai sus, companiile isi pot imbunatati considerabil relatiile cu partenerii lor de afaceri, contribuind astfel la dezvoltarea prospera a afacerii proprii. Cultivarea unor relatii armonioase si bazate pe inceredere este la fel de importanta ca dezvoltarea propriu-zisa a proceselor de afaceri. Daca vrei sa faci acest urmator pas pentru afacerea ta, contacteaza-ne.