Beneficiile analizei de metrici pentru procesele tale EDI si B2B

Ai facut, deci, pasul urmator pentru afacerea ta si ti-ai automatizat procesele de afaceri B2B. Ce urmeaza apoi?

Pentru a avea beneficii maxime de pe urma acestei decizii, va trebui sa obtii vizibilitate la nivelul acestor tranzactii. Acest lucru te va ajuta sa te adaptezi mai bine la piata aflata mereu in schimbare si la fluctuatiile de cerere, sa iei decizii mai rapide si sa-ti optimizezi, in general, procesele de afaceri.

Sursa: https://akshaykher.wordpress.com/2015/08/18/how-to-start-a-career-in-analytics-for-free-3/

Ce ar trebui sa imi doresc de la o analiza de metrici?

Avand acces la toate aceste informatii valoroase, poti ramane in fata competitiei pe piata. Acestea sunt informatii in baza carora poti actiona, cunoscute altfel si ca analiza metricilor (’analytics’).

Presupunand ca ai acces rapid si usor la ele, aceste analize pot fi o cale de acces esentiala spre sporirea eficientei afacerii tale. Cu toate acestea, ele nu sunt pur si simplu gata de utilizat – va trebui sa investesti in capabilitatile tale de analiza a metricilor – multe companii tind sa treaca cu vederea importanta acestei parti a procesului. Studiile arata si faptul ca performerii de top de pe piata sunt mai familiarizati si mai dispusi sa integreze puterea analytics in afacerea lor.

Pentru a sti la ce trebuie sa te astepti de la analiza metricilor, iti sugeram acest mic exercitiu. Imagineaza-ti o tranzactie: in scenariul A tu vei fi furnizorul, in scenariul B tu vei fi achizitorul. Fiecare scenariu vine cu propriul lui set de intrebari, dupa cum urmeaza:

Scenariul A
  • A fost comanda submitata de catre clientul tau, dupa cum te asteptai?
  • A fost emisa factura comenzii?
  • Am clienti care intarzie cu plata? Daca da, care sunt acestia? Care sunt cei care platesc la timp?
  • Ce clienti contribuie la surplusul de vanzari inregistrat in perioada sarbatorilor?
  • Primesc multe cereri de modificare a comenzilor de achizitie? Daca da, din partea caror clienti vin ele?
  • Ce clienti au inregistrat o scadere sau o crestere a volumului de comenzi in ultimul an?
Scenariul B
  • Cand imi va livra furnizorul comanda?
  • Au fost anuntate intarzieri la livrare?
  • Primesc notele de livrare la timp? Care este procentajul acestor cazuri?
  • Care sunt cele mai comune tipuri de documente schimbate cu furnizorul A, furnizorul B samd?
  • Care este numarul de tranzactii schimbate cu furnizorii meu?

Raspunsurile la aceste intrebari pot deveni o adevarata comoara in mainile tale, permitandu-ti sa:

  • Fii pregatit chiar si pentru scenariile unice care se intampla destul de rar, dar care iti pot afecta totusi relatia cu clientii si pot aduce costuri suplimentare nedorite;
  • Iti orientezi afacerea mai mult spre performerii de top – in functie de informatiile evidentiate de analiza metricilor;
  • Colaborezi cu cat mai multi parteneri de afaceri, intrucat ai acum capacitatea de a vedea performanata tuturor membrilor retelei tale de afaceri;
  • Negociezi mai bine cu partenerii tai de afaceri pe viitor – poti utiliza informatiile oferite de analiza de metrici ca si dovada. Spre exemplu, poti cere preturi mai bune – ca si achizitor – daca stii ca ai frecvent comenzi cu acestia sau poti cere sa colaborati pe si mai multe planuri prin evidentierea performantei de top anterioare – ca si furnizor.

In alte articole ale blogului vom da detalii despre tipurile existente pentru astfel de analize de metrici pe care le poti utiliza pentru a obtine astfel de informatii valoroase pentru afacerea ta.



By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close