Avantaje implementare solutii EDI – schimb electronic de date

Avantajele EDI – schimbului electronic de date

Conform unor studii GS1 Marea Britanie, sectorul alimentar economiseste anual 650 milioane lire sterline ca urmare a utilizarii EDI. Studiul sugereaza de asemenea ca sectorul alimentar ar mai putea economisi alte 200 milioane anual automatizand un singur document – nota de expeditie. Din start, companiile au mult de castigat din punct de vedere financiar de pe urma implementarii EDI cu partenerii comerciali, iar fiecare nou document implementat sporeste economiile facute. Dar aspectul financiar este departe de a fi singurul avantaj cand folosesti EDI.

Sa incepem totusi cu reducerea costurilor:

  • studiile au aratat ca EDI costa numai 1/3 din echivalentul sau in hartie;
  • un raport arata ca o scadere a costurilor de procesare cu pana la 70 de ori mai putin. O importanta companie americana a raportat o reducere in costul procesarii comenzilor de la 38 $ la 1.35$/comanda cu EDI;
  • Uniunea Europeana a raportat ca reducerea cu 10 minute a timpului de procesare a facturilor, prin automatizarea lor, se pot economisi pana la 120 Euro/factura/an;
  • GS1UK a descoperit ca producatorii britanici de alimente economisesc 14 lire la fiecare comanda electronica.

Cele mai mari beneficii ale EDI sunt deseori mentionate ca fiind viteza si acuratetea:

Tranzactiile aferente documentelor de hartie, care inainte necesitau 5 zile ca si timp de procesare, pot fi finalizate acum in mai putin de o ora. O companie americana producatoare de piese auto a redus timpul unui ciclu esential cu 97% – un proces de 30 de zile a fost redus la 24 ore. Iar un alt retailer important a redus timpul aferent ciclului comenzilor cu 75% de la 24 zile la 6 zile.

  • studiile au aratat ca, in procesele bazate pe hartie, aproximaiv 5% din datele unei facturi sunt incorecte;
  • corectitudinea datelor se traduce printr-o mai mare eficienta la nivelul lantului de distributie. Anumite estimari arata ca EDI poate reduce timpul de livrare cu pana la 30%.

Oricum, cresterea eficientei afacerii este de asemenea un factor major:

  • automatizarea task-urilor bazate pe hartie elibereaza personalul, care se poate concentra in schimb asupra sarcinilor mai importante. Astfel, angajatilor li se asigura instrumentele necesare pentru a fi mai productivi. Studiile raporteaza economii de personal de pana la 50% de pe urma folosirii EDI;
  • procesarea prompta a documentelor corecte duce la scaderea numarului de comenzi refacute, a situatiilor in care anumite produse nu mai sunt in stoc, precum si la scaderea numarului de comenzi anulate;
  • cumparatorii pot beneficia de discount-uri;
  • vanzatorii beneficiaza de un cashflow imbunatatit si de reducerea ciclurilor comanda-incasare;
  • scurtand timpul necesar procesarii si livrarii comenzilor, companiile pot reduce nivelurile lor de stoc – studiile indica o medie de 10% – un beneficiu major daca iei in considerare faptul ca stocul reprezinta, in general, aproximativ 90% din costurile de produs.

In multe cazuri, beneficiile vin mai ales la nivel strategic:

  • permite vizualizarea in timp real a statusului tranzactiei. Acest lucru permite luarea mai rapida a deciziilor, iar  afacerea devine una indrumata de cerere, nu de livrare;
  • scurteaza timpul pentru diversificarea produselor si livrarea de noi produse;
  • iti ofera oportunitatea de a patrunde pe noi teritorii si piete. EDI asigura un limbaj comun de afaceri care faciliteaza alaturarea partenerilor de afaceri de pretutindeni;
  • promoveaza responsabilitatea sociala si sustenabilitatea, prin inlocuirea proceselor pe baza de hartie cu alternative electronice. Astfel, companiile economisesc bani si ajuta la reducerea emisiilor de CO2.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close