5 semne ca a venit momentul unei implementari EDI

Fiecare nou client care implementeaza EDI (Electronic Data Interchange) o face avand un anumit obiectiv in vedere. Acesti clienti si-au setat deja ca obiectiv imbunatatirea unui anumit aspect al afacerii lor, iar prin optarea pentru EDI ajung in cele din urma sa obtina tot pachetul de beneficii. De exemplu, unii dintre ei aleg sa implementeze EDI pentru a creste acuratetea datelor sau pentru a reduce costurile generale.

 Sursa: http://s3.amazonaws.com/vnn-aws-sites/75/files/2013/06/its-time1.jpg

Daca nu esti sigur privind modul in care EDI iti poate ajuta afacerea, iti sugeram sa analizezi lista de mai jos. Lista descrie cateva situatii care au loc adesea si care trebuie interpretate drept semne in favoarea implementarii:

1. Stocurile tale sunt intotdeauna la un nivel nepotrivit

Avand in vedere ca nu exista doua luni care sa semene intre ele in ceea ce priveste rata de vanzare, poate fi extrem de dificil sa faci o previziune corecta pentru urmatoarele luni – astfel de fluctuatii pot deruta foarte mult. Este o munca considerabila, care nici macar nu garanteaza rezultatele perfecte. In plus, trebuie sa iei in calcul si aspectele financiare si sa bugetezi totul in functie de informatiile pe care le ai la dispozitie.

Cel mai eficient mod de a face previziuni corecte este atunci cand ai acces la date in timp real din cadrul sistemului de procesare a comenzilor. In plus, datele exista intr-un sistem centralizat oricand, usor accesibile, si nu necesita niciun efort de mentenanta din partea ta.

2. Partenerii tai au inceput sa devina nerabdatori

Companiile ajung adesea la un punct in care se vad nevoite sa-si evalueze propriile proceduri interne si sa se impace cu ideea ca este necesara o schimbare. Ceva trebuie imbunatatit sau eficientizat. In plus, companiile in sine nu sunt singurele care se sesizeaza: si partenerii lor de afaceri pot deveni nemultumiti in legatura cu ritmul in care se schimba procesele interne ale companiei tale.

In multe cazuri, chiar partenerii tai de afaceri te pot fi aceia care te obliga sa urgentezi schimbarile, si tot ei pot alege in cele din urma sa continue cu o alta companie din simplul motiv ca relatia comerciala este mai simpla cu ei.

Este posibil sa simti ca afacerea ta nu este inca de anvergura necesara pentru o implementare EDI – dar acest lucru este o neintelegere uriasa. EDI reduce din timpul si costurile pe care le alocai inainte si te ajuta sa iti eficientizezi procesele, rezultand intr-o crestere exponentiala pe termen lung.

3. Costurile tale generale au explodat

O problema cu care se confrunta multe companii la un moment dat este nivelul nepotrivit al stocurilor disponibile, situatie care poate fi o adevarata piedica in calea dezvoltarii armonioase. Cu ajutorul EDI, vor disparea situatiile in care nu poti livra produsul comandat la timp sau in care ramai cu stocuri in cantitati excesive, care iti dau peste cap fluxul de numerar si care te tintuiesc. Resursele de stocare pot fi costisitoare – cu cat mai bine le gestionezi, cu atat mai avantajat vei fi din punct de vedere financiar.

4. Nu poti livra la timp

Ti s-a intamplat vreodata sa nu poti livra un produs tocmai atunci cand un client are nevoie de el? Probabil stii atunci si cum e cand un client alege sa continue cu o alta companie in locul alei tale pentru ca nu ai reusit sa duci comanda la indeplinire in timp util. Iar acest lucru s-a intamplat pentru ca procesele tale interne nu au permis ca un timp mai scurt de procesare sa fie fezabil. Aceasta este practic definitia ineficientei – asa scade profitabilitatea companiei, ca urmare a neeficientizarii unor procese.

In cele din urma, totul se reduce la indeplinirea unor sarcini intr-un timp cat mai scurt, cu costuri minime, pentru a mentine un flux de numerar bun si partenerii de afaceri multumiti. Automatizarea este cheia progresului!

5. Ai de-a face cu tot mai multe date eronate

Problema cu datele este faptul ca efectele unei singure erori au tendinta sa se amplifice mult si sa cuprinda portiuni tot mai mari din ce ai lucrat. Astfel de erori sunt de nelipsit, avand in vedere ca datele in cauza sunt procesate de oameni, si nu de roboti – acest lucru este aplicabil desigur atunci cand nu ai implementat EDI. Adauga la acest factor si presiunea inevitabila de la locul de munca si vei ajunge intr-o situatie complicata, pe care nu o mai poti indrepta.

Timpul pierdut cu corectarea acestor erori se transforma in cele din urma in bani pierduti, avand in vedere ca angajatii vor fi ocupati cu aceste task-uri in loc sa se focuseze pe aspect mai importante ale afacerii. Bineinteles, efectele ajung chiar si la nivelul clientilor, situatie care aduce cu sine o si mai mare pierdere la nivel de profituri.

Daca acest articol ti-a raspuns la intrebari si intelegi acum modurile in care o implementare EDI ti-ar avantaja compania, nu ezita sa ne suni. Ne-am bucura sa colaboram impreuna pentru a gasi aranjamentul care se potriveste cel mai bine nevoilor companiei tale.



By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close